Inspekcja Rotary International

Inspekcja Rotary International, 14-17 sierpnia 2017

 

Dzięki staraniom Rotary Polska oraz Warsaw Convention Bureau – Warszawskiej Organizacji Turystycznej, Warszawa bierze udział w konkursie destynacji na organizację międzynarodowego kongresu klubu Rotarian w roku 2023, 2024 lub 2025. Podczas tegorocznego kongresu Rotary International w Atlancie ogłoszono decyzję, że Warszawa znalazła się w gronie miast, które przeszły do finałowego etapu konkursu. Z tego względu w dniach 14-17 sierpnia tego roku gościliśmy w naszym mieście delegację Rotary, która przyjechała do Warszawy z misją inspekcji destynacji.

Do Warszawy przybyło 6 inspektorów Rotary z Site Selection Team. Goście odwiedzili m.in. Stadion PGE Narodowy, który miałby stać się głównym obiektem kongresowym. Odbyło się spotkanie z Wiceprezydentem Warszawy Michałem Olszewskim oraz Dyrekcją Biura Rozwoju Gospodarczego, Biura Polityki Mobilności i Transportu oraz Zarządu Transportu Miejskiego. Miasto zgodziło się bowiem zapewnić uczestnikom bezpłatne korzystanie z komunikacji miejskiej podczas trwania kongresu, aby uatrakcyjnić ofertę konkursową Warszawy. Miały miejsce także dwa spotkania z Lokalnym Komitetem Organizacyjnym (Host Organization Committee), podczas których szczegółowo omówione zostały kwestie organizacyjne i budżetowe.

Inspektorzy odwiedzili także Pałac Kultury i Nauki, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Teatr Wielki Operę Narodową oraz wiele innych obiektów, w których miałyby mieć miejsce wydarzenia towarzyszące kongresowi. Goście ocenili też ofertę hoteli Novotel i Hilton, dwóch z wielu hoteli warszawskich, w których mieliby zatrzymać się uczestnicy spotkania.

Międzynarodowy kongres Rotary International to coroczne spotkania, które gromadzą kilkadziesiąt tysięcy Rotarian z całego świata. Organizacja spotkania w Warszawie oznaczałaby, że nasze miasto i kraj odwiedziłoby ok. 30 000 działaczy tej organizacji. Kongres to przede wszystkim wydarzenie o ogromnym bezpośrednim wpływie ekonomicznym na lokalną gospodarkę. Spotkanie trwa pełne 5 dni, a średni czas przebywania jego międzynarodowych uczestników w destynacji wynosi łącznie 10 dni. Licząc średnią wartość samych noclegów kupowanych w Warszawie tylko dla głównego, 5-dniowego wydarzenia otrzymujemy kwotę ponad 41 milionów złotych. Rotary International Convention to jednak przede wszystkim niepowtarzalna szansa promocyjna i wizerunkowa dla Warszawy. Członkami Rotary Intrenational są zamożni, wpływowi ludzie, którzy ze względu na wysoki status społeczny i komfortową sytuację finansową poświęcają się działalności filantropijnej i charytatywnej. Jednym z flagowych projektów Rotary International jest „End Polio Now”, w ramach którego z prywatnych datków zostało zebrane 1,2 miliarda dolarów na zaszczepienie ponad 250 000 dzieci na Polio i zlikwidowanie tej groźnej choroby w 98% na całym świecie. Wśród najbardziej znanych i aktywnych Rotarian są między innymi Bill Gates, George W. Bush, Angela Merkel oraz papież Franciszek. Grono 1 200 000 Rotarian na całym świecie jest znakomitą grupą przyszłych ambasadorów Warszawy jako nowoczesnego, dynamicznego i pięknego miasta o bogatej historii i dużym potencjalne gospodarczym.

 

Wyniki konkursu destynacji poznamy w październiku tego roku.