Briefing dla dziennikarzy

W dzisiejszym briefingu dla dziennikarzy przedstawiliśmy podsumowanie ostatnich działań w obszarze turystyki wypoczynkowej i MICE. W agendzie spotkania zwróciliśmy uwagę na następujące wątki:

  1. Warszawiak – najbardziej pożądany turysta krajowy – Po raz pierwszy Stowarzyszenie kieruje przekaz promocyjny także do tej grupy odbiorców. Robimy do wykorzystując nośniki w transporcie miejskim, czy zapraszając do odwiedzenia warszawskich muzeów w akcjach “Odwiedź Muzeum po Pracy” .
    Wykorzystujemy także inne kanały informacyjne miasta w ogłoszonym konkursie “Perełki Warszawy”. Oddajmy w nim głos samym mieszkańcom miasta i zachęcamy ich do skonstruowania własnych szlaków, ulubionych miejsc i opowiedzenia o nich. Najlepsze pomysły wybrane przez jury konkursowe doczekają się profesjonalnej ekranizacji i będą emitowane w SM.
  2. Nowa grupa odbiorców i adresowane do nich działania. Chodzi naturalnie o rodziny z dziećmi, wycieczki szkolne. To nowa grupa turystów krajowych, których przekonujemy, że miasto ma do zaoferowania moc atrakcji dla najmłodszych turystów. Służył temu zarówno ogłoszony konkurs dla szkół podstawowych gdzie do wygrania była wycieczka do Warszawy ufundowana przez WOT jak i opracowane, gotowe scenariusze wycieczek tematycznych. Także z myślą o najmłodszym odbiorcy realizujemy kampanię w SM pod nazwą #ZabierzDzieckoDoStolicy.
  3. Pandemia – czas pobudzonej aktywności i integracji.
    Obszar Turystyki wypoczynkowej – Ostatnie miesiące to czas zastoju dla wielu przedsiębiorców w sensie pozyskiwania dochodów. Nie można tego powiedzieć o pracy koncepcyjnej, tworzeniu nowych ofert, konstruowania nowych pomysłów. Także w stowarzyszeniu oprócz działań informacyjnych, lobbujących i wspierających członków stowarzyszenia postawiliśmy na aktywność w różnego rodzaju działaniach organizowanych na rynkach zagranicznych. Webinary, wirtualne targi, programy szkoleniowe, kampania w radiu to tylko niektóre z pomysłów realizowanych najczęściej przy pomocy Zagranicznych Ośrodków Polskiej Organizacji Turystycznej.
    Obszar Turystyki MICE – w 2021 roku konsekwentnie kontynuujemy działania rozpoczęte tuż po wybuchu pandemii w 2020. Wspólnie z partnerami opracowaliśmy procedury bezpiecznych eventów dla Warszawy, przygotowaliśmy bogatą ofertę dla wydarzeń hybrydowych oraz promujemy konkretne, elastyczne warunki współpracy dla meeting plannerów z członkowskimi hotelami, obiektami i agencjami MICE. Od zeszłego roku prowadzimy intensywną komunikację do warszawskich ambasadorów kongresów (w tym rozpoczynający się od czerwca cykl webinarów); do klientów zagranicznych z kolei komunikujemy (we współpracy z Mazurkas i Brill AV media) za pomocą wirtualnych fam tripów (pierwszy w marcu 2021, kolejny w czerwcu br.), interaktywnych narzędzi na stronie Warsaw CvB (m.in. wyszukiwarka obiektów zamiast drukowanego katalogu oraz mapa wirtualnych site inspections w obiektach) kampanii w social mediach oraz przygotowujemy filmy z lokalną ofertą incentive. Sporo uwagi poświęcamy również działaniom na rzecz członków i lokalnej branży – wspólnie z partnerami przygotowaliśmy projekt bonu targowego i bonu eventowego, zgłaszamy do rządu postulaty dotyczące odmrożeń i pomocy branżowej oraz konsultujemy istotne dokumenty strategiczne (m.in. Krajowy Plan Odbudowy).
  4. Przede wszystkim bezpieczeństwo!
    Na stronie https://www.odkrywajwarszawe.pl zamieściliśmy licznik który pokazuje statystyki osób zaszczepionych. Aktualny stan to 1 302 585 zaszczepionych osób, z czego 921 933 pierwszą dawką, a 389 656 drugą dawką. Co daje ogólny wynik na poziomie 72%.
  5. Integracja
    #TylkoRazem, #RazemwPodróży – dwie akcje realizowane wspólnie z członkami to rodzaj networkingu i integracji. Ideą jest wzajemna rekomendacja ofert, o których wskazany w harmonogramie przedsiębiorca opowiada swojemu potencjalnemu partnerowi. Pierwsza z nich była aktem solidarności, ponieważ odbywała się w czasie całkowitego lockdownu, druga natomiast to zaproszenie do podróży czynione przez ludzi zatrudnionych w branży.