KONKURS NA NAJLEPSZY PRODUKT TURYSTYCZNY WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO 2024
Ogłoszono rozpoczęcie naboru do konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Mazowieckiego 2024.
Najlepszy Produkt Turystyczny to konkurs organizowany nieprzerwanie od 2004 r. przez Polską Organizację Turystyczną. Wydarzenie ma na celu wyróżnienie najbardziej innowacyjnych i przyjaznych dla turystów inicjatyw oraz ich szeroką promocję, co w znacznym stopniu wpływa na rozwój turystyki w Polsce. Organizatorem regionalnego etapu konkursu jest Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna.
Wyłonione produkty turystyczne otrzymają prestiżowe Certyfikaty MROT, a najlepsze z nich będą miały szansę rywalizować na szczeblu krajowym w Konkursie na Najlepszy Produkt Turystyczny o Certyfikat POT.
Konkurs jest otwarty dla szerokiego grona kandydatów: od lokalnych organizacji turystycznych, przez instytucje kultury, po przedsiębiorców prywatnych i organizatorów turystyki. Wszyscy mają równe szanse na zaprezentowanie swoich produktów w jednej z pięciu kategorii:
- Wydarzenie cykliczne – wydarzenie spójne tematycznie, organizacyjnie, umiejscowione w konkretnym czasie i miejscu.
- Pakiet usług turystycznych/Impreza turystyczna – składające się z kilku usług lub usług i dóbr materialnych oferowanych przez organizatorów.
- Obiekt – główna atrakcja/usługa wraz z towarzyszącymi usługami, skoncentrowana w jednym miejscu.
- Szlak – trasa łącząca wiele miejsc lub obiektów związanych z pewną nadrzędną ideą.
- Miejsce – unikalna lokalizacja z bogatymi walorami turystycznymi.
Propozycje należy zgłaszać do 9 września 2024 roku bezpośrednio przez stronę: www.konkurs.pot.gov.pl. Ewentualne pytania można kierować na adres: r.konewecka@mrot.pl.
Zgłoszenia będą oceniane przez Kapitułę złożoną z ekspertów w dziedzinie promocji i turystyki. Wśród nadesłanych propozycji wyłonionych zostanie maksymalnie sześciu laureatów Certyfikatu MROT oraz jeden laureat Super Certyfikatu MROT. Trzech z nich przejdzie do ogólnopolskiego etapu konkursu, koordynowanego przez Polską Organizację Turystyczną, w którym zostaną przyznane.
Zachęcamy do udziału w konkursie. Każde zgłoszenie to szansa na zdobycie prestiżowego certyfikatu oraz szeroką promocję marki. Uczestnictwo w konkursie otwiera drzwi do rywalizacji na szczeblu krajowym, dając możliwość wygrania w ogólnopolskim konkursie. Wszystkie certyfikowane produkty turystyczne zostaną po ogłoszeniu wyników objęte specjalnym programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Nagrodą główną w konkursie jest „Złoty Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej”, który zapewnia krajową kampanię reklamową o wartości nie mniejszej niż 250 000 zł, realizowaną przez POT.
Źródło: MROT, POT
Grafika: MROT