Międzynarodowe Targi Turystyczne FITUR w Madrycie

W dniach 22–26 stycznia 2025 roku Warszawska Organizacja Turystyczna po raz kolejny wzięła udział w Międzynarodowych Targach Turystycznych FITUR w Madrycie. Była to 45 edycja jednej z  najważniejszych imprez branżowych na świecie, która zgromadziła w tym roku niebagatelną liczbę 9000 wystawców ze 156 państw. Wydarzenie zakończyło się imponującym wynikiem- targi odwiedziło ponad 255 000 osób, w tym w pierwszych trzech dniach, zarezerwowanych dla spotkań typowo biznesowych, 155 000 przedstawicieli sektora turystycznego i MICE. Prognozy na rok 2025 są bardzo obiecujące a tempo wzrostu turystycznych wyjazdów międzynarodowych, według statystyk Światowej Organizacji Turystyki, nastawia bardzo optymistycznie.

Warszawa była reprezentowana na stoisku Polskiej Organizacji Turystycznej, gdzie wspólnie z innymi regionami promowała swoje atrakcje turystyczne. Nie zabrakło lokalnych przysmaków, których nasi goście mogli spróbować odwiedzając stoisko, ukazujących tradycyjne, gastronomiczne walory naszego kraju w nowoczesnej odsłonie. Wśród członków WOT obecni byli przedstawiciele biur Furnel Travel i Mazurkas Travel oraz agencji Bespoke.

Stoisko Warszawy cieszyło się wyjątkowym zainteresowaniem odwiedzających, którzy mieli okazję zapoznać się z ofertą turystyczną stolicy, w tym z nowymi atrakcjami i wydarzeniami kulturalnymi planowanymi na rok 2025. Nie zabrakło również zapytań o potencjał kongresowy Warszawy oraz jako destynacji wyjazdów typu incentive. Odnotowaliśmy także duże zainteresowanie ze strony klientów indywidualnych, planujących podróż do stolicy Polski w ciągu najbliższych miesięcy.

Termin targów zbiegł się z finałem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Madrycie, dlatego na prośbę ZOPOT aktywnie włączyliśmy się w działania na rzecz tej szlachetnej inicjatywy. Nasi członkowie – Radisson Collection Hotel, Warsaw, Radisson Blu Sobieski Hotel, Warsaw, Nobu Warsaw oraz Royal Tulip Warsaw Centre – przekazali vouchery na aukcje charytatywne, wspierając tym samym zbiórkę funduszy.  Podczas dwóch ostatnich dni targowych na ekranie głównym polskiego stoiska narodowego emitowaliśmy plansze i filmy prezentujące naszych darczyńców, będące zachętą do licytacji i równocześnie doskonałą promocją dla hoteli.

Udział w targach FITUR 2025 był dla Warszawy doskonałą okazją do nawiązania nowych kontaktów biznesowych oraz promocji miasta na arenie międzynarodowej. Dzięki obecności na tego typu wydarzeniach, stolica Polski umacnia swoją pozycję jako atrakcyjny kierunek turystyczny w Europie.