Pokemon GO Fest City Activation w Warszawie!

 

Dzięki staraniu Warszawskiej Organizacji Turystycznej udało się pozyskać do naszego miasta jedno z największych wydarzeń w świecie gier mobilnych – Pokemon GO Fest 2021 – City Activation.

W weekend 17-18 lipca 2021 r. fani gier mobilnych i nie tylko, mogli rozpocząć polowanie na te przezabawne, animowane postacie na terenie Elektrowni Powiśle, gdzie znajdował się punkt startowy Pomekon Go, dodatkowa scenografia wkomponowana w przestrzeń tego miejsca wprowadzała graczy w klimat zabawy.

Każdy chętny mógł odebrać specjalne gadżety, takiej jak opaski na głowę z wizerunkiem Pikachu – jednej z najbardziej rozpoznawalnych postaci w świecie Pokemonów, czy tabliczki pomocne w wymianie złapanych już postaci przez graczy. Organizator zapewnił dodatkowo punkt informacyjny w samym centrum miasta pod Pałacem Kultury i Nauki, gdzie wszyscy zainteresowani dołączeniem do gry byli kierowani do punktu startowego.

Ważne podkreślenia jest, iż w obecnej sytuacji związanej z Covid19 i aktualnymi obostrzeniami w organizowaniu imprez publicznych, wydarzenie było zorganizowane w sposób bezpieczny dla uczestników.

Potencjał wydarzenia z pewnością przyciągnie do miasta kolejne tego typu imprezy, gdyż taka forma wykorzystania przestrzeni miejskiej z pewnością jest szansą na wypromowanie atrakcji Warszawy nie tylko dla turystów, ale też wśród samych mieszkańców miasta.

Pokemon GO Fest to nie było pierwsze wydarzenie wykorzystujące potencjał gier mobilnych, o które starliśmy się dla miasta. Natomiast narzucone przez organizatora restrykcje w zakresie komunikacji spowodowały, że nie można było go promować  w skali jaką wykorzystano by w czasach przed, czy post pandemicznych. Ciekawa rozrywka jaką bez wątpienia są gry mobilne byłaby w stanie przyciągnąć uwagę gości z całego świata.

Gry mobilne to rodzaj eventu, który przy ukierunkowaniu na właściwych odbiorców zwiększa zainteresowanie danym miastem i przyciąga do niego turystów – aktywizując ich w skali globalnej, bo użytkownikami tej formy rozrywki są najczęściej młodzi ludzie mający powszechny dostęp do Internetu niezależnie od miejsca zamieszkania.

Liczba graczy Pokemon GO na całym świecie sięga wielu milionów, przeciętny użytkownik gier AR ma 22-35 lat, a na swoje hobby, w tym związane z nim podróże, wydaje znaczne sumy pieniędzy.

Jako Lokalna Organizacja Turystyczna odpowiedzialna między innymi za promocję miasta zabiegając o to wydarzenie mieliśmy na celu zapewnienie atrakcyjnej rozrywki dla osób, które nie poznały jeszcze walorów turystycznych naszego miasta. Warszawa była jednym z 22 miast na świecie, w których Niantic, właściciel tej najpopularniejszej gry mobilnej, zdecydował się zorganizować to wydarzenie.

Wydarzenie Pokemon Go Fest nie było niczym innym jak grą miejską. Znamy takie przykłady – to rodzaj eventu, gry terenowej, w której uczestnicy wykonują samodzielnie lub w grupie określone zadania, odpowiadają na pytania, zagadki, wykonują zdjęcia odwiedzanych miejsc. Warszawa była w tym przypadku rodzajem „planszy na której uczestnicy zabawy polowali na Pokemony poznając przy okazji wybrane atrakcje miasta.

Warto zauważyć, ze dynamiczny rozwój infrastruktury teleinformatycznej oraz technologii mobilnych umożliwił tworzenie nowych sposobów na promocję miasta.

Tradycyjne formy polegające na produkcji materiałów informacyjnych, kampaniach w mediach społecznościowych, czy na stronach internetowych mogą okazać się niewystarczające w dotarciu do młodych osób. Dlatego niestandardowe sposoby promocji, takie jak właśnie gry miejskie wykorzystujące technologie mobilne, mogą być skutecznym uzupełnieniem działań promocyjnych prowadzonych przez miasto.

Zrealizowane nie tylko w krajach europejskich podobne projekty komercyjne  odnoszą rynkowe sukcesy i gromadzą po kilkadziesiąt tysięcy uczestników. Nie znamy jeszcze statystyk dotyczących zrealizowanego w Warszawie wydarzenia, ale w jeśli pojawi się kolejna okazji to na pewno wykorzystamy je jako przestrzeń rywalizacji i promocji.