Turystyczna szkoła – podsumowanie
Projekt Turystycznej Szkoły był odpowiedzią na nowe potrzeby rynku krajowego.
Ogłoszony przez Polską Organizację Turystyczną w 2020 r. miał na celu kreowanie mody na podróże po Polsce wśród segmentu młodzieży.
Ta grupa turystów znalazła się w sferze naszego zainteresowania jeszcze przed ogłoszeniem projektu TS.
Już w wakacje 2020 r. zorganizowaliśmy w Warszawie podróż studyjną dla organizatorów wycieczek szkolnych. Podczas trzech dni pobytu prezentowaliśmy organizatorom z Warszawy, Bydgoszczy i Krakowa atrakcje Warszawy adresowane do najmłodszych odwiedzających i turystów.
Przygotowaliśmy tez dla szkół specjalną zakładkę na stronie www.odkrywajwarszawe.pl
Na inicjatywę POT dotycząca projektu TS odpowiedzieliśmy jako pierwsi i już w 2020 r. przygotowaliśmy scenariusze wycieczek szkolnych, które zgodnie z zapowiedzią POT miały być prezentowane na specjalnej platformie internetowej.
Kolejnym działaniem był konkurs dla szkół zatytułowany „Warszawa jest klaw”a. Nagrodą w konkursie stała się sponsorowana przez stowarzyszenie wycieczka dla klasy podstawowej. Zadanie konkursu polegało na opracowaniu materiału kreatywnego prezentującego atrakcje miasta.
Kolejne działania to dwutygodniowa kampania w SM (#ZabierzDzieckodostolicy) wspólne z hotelami IBIS opracowanie oferty cenowej na noclegi dla szkół udział w webinarach dla organizatorów wypoczynku dzieci i młodzieży, patronat dla powieści „Strażnik Klejnotu” (akcja rozgrywa się w Warszawie w Noc Muzeów) oraz udział w projekcie Turystyczna Szkoła – Mobilne Centrum Edukacji.
EFEKTY:
– pierwszy to zwiększony ruch na stronie www.odkrywajwarszawie.pl który generowany jest w większości po słowach kluczowych „dla szkół” i „bon turystyczny” (za wycieczki można płacić PBT).
W 2020 r. użytkownik odwiedzał średnio 2 podstrony, a 70% odwiedzających to były kobiety. Najwięcej wejść na stronę generowały linki zewnętrzne: SM (72%), a wyszukiwarka (26%)
– najczęściej odwiedzane podstrony (poza główną): Ferie2021, bon turystyczny 2020, kreatywnie z dziećmi, horoskop, warszawa klasycznie, dla szkół.
W roku 2021 od stycznia do października zanotowaliśmy 32 536 użytkowników i 56 954 odsłon a w roku 2020 w tym samym okresie to 12 388 użytkowników 32 311 odsłon. Nadal najczęściej w wyszukiwanych pojawiają się słowa „bon” i „szkoła”
– drugi ważny, mierzalny efekt to wzrost odwiedzających z tego segmentu gości w hotelach IBIS, także w Novotelu. Co zapewne należy wiązać z dużym zaangażowaniem sieci Accor we wspólne działania i partnerstwo w projektach promujących wypoczynek oraz noclegi dla szkół.
Szczegółowe dane na temat struktury gości odwiedzających hotele zrzeszone w WOT poznamy na początku stycznia po analizie wyników ankiety jaką realizujemy po raz kolejny.
Równoległym działaniem realizowanym wspólnie z miastami Łódź, Poznań Kraków i Lublin było przygotowanie dla POT i MEiN konspektu bezpiecznej wycieczki.
Z analiz ruchu osób odwiedzających warszawskie muzea wynika, ze na statystyki odwiedzin wpłynął również projekt MEiN „Poznaj Polskę” i publikacja (skorygowanego) wykazu punktów edukacyjnych.

