Warszawa na IMTM w Tel Awiwie

W dniach 29 – 30 marca razem ze Stołecznym Biurem Turystyki reprezentowaliśmy Warszawę na targach IMTM w Tel Awiwie. Była to pierwsza edycja tych targów po dwuletniej przerwie spowodowanej pandemią COVID-19.

Na stoisku zorganizowanym przez Polską Organizację Turystyczną byli również obecni przedstawiciele lokalnych i regionalnych organizacji turystycznych z Krakowa, Tarnowa i Małopolski, Gdańska i województwa pomorskiego, Wrocławia i województwa dolnośląskiego oraz Łodzi. Branżę turystyki przyjazdowej reprezentowały biura Furnel Travel, Mazurkas Travel i Poland Tour. Wśród wystawców z branży hotelarskiej znalazł się także Hotel Bristol.

Polskie wystąpienie na targach poprzedziło spotkanie przedstawicieli branży z agencją PR obsługującą Polską Organizację Turystyczną w zakresie promocji polskiej turystyki na lokalnym rynku. Podczas krótkiej charakterystyki rynku izraelskiego, jaka miała miejsce podczas spotkania, można było poznać zachowania konsumenckie turystów z Izraela, takie jak częstotliwość podróżowania, preferowane kierunki, wymagania budżetowe czy znane już dobrze zamiłowanie do robienia zakupów.

Turyści z Izraela są gotowi na wznowienie zagranicznych podróży, których brakowało im przez ostatnie dwa lata pandemii. Statystycznie podróżują oni nawet 4 do 5 razy w roku, zazwyczaj na kilka dni, co jest związane m. in. z dużą ilością dni świątecznych. Od czasu pandemii coraz więcej wcześniej niedostępnych krajów, takich jak ZEA czy Maroko, otwiera się na rynek izraelski.

Po zakończeniu targów odbyło się kolejne spotkanie, tym razem z przedstawicielami lokalnej branży, podczas którego mieliśmy okazję do zaprezentowania Warszawy i oferty członkowskiej WOT a także przekazania voucherów pobytowych zwycięzcom loterii wizytówek. W następstwie dotychczasowych działań promocyjnych planowana jest wizyta prasowa do Warszawy dla przedstawicieli czołowych lokalnych mediów, która odbędzie się zaraz po świętach wielkanocnych.