Warszawa w przewodniku Michelin
Scena kulinarna Warszawy zawsze była dynamiczna, różnorodna i niezwykle kreatywna. Tę kreatywność widać było szczególnie w czasie pandemii. Szczęśliwie mamy ten czas za sobą, a kulinaria naszego miasta odrodziły się wyjątkowo intensywnie.
Skojarzeń dotyczących typowo warszawskich potraw jest wiele; pyzy, śledź po warszawsku, flaki i na deser WZ-etka.
Nie o samych potrawach warto jednak mówić. Kulinarną Warszawę cechuje niezwykła różnorodność i odnosi się ona do trzech elementów: Miejsc – niektórych niezwykle kultowych; Produktów – czyli dbałości restauratorów o najlepszych dostawców; Ludzi – kreatorów i artystów warszawskiej gastronomii.
Promujemy scenę kulinarną Warszawy od dawna, w skali na jaką nas było stać. Mówimy o niej w naszych materiałach reklamowych, mediach społecznościowych, a także dzięki wsparciu Polskiej Organizacji Turystycznej podczas wspólnie realizowanych podróży studyjnych. Wspieramy wydarzenia, które promują lokalnych restauratorów i ich przedsięwzięcia.
Systematycznie opowiadamy o miejscach, gdzie po prostu wypada, albo trzeba bywać i będziemy robić to nadal poszukując nowych sposobów na dotarcie do krajowych i zagranicznych konsumentów.
Współpraca z przewodnikiem Michelin otwiera nowy rozdział w budowaniu jeszcze mocniejszej marki naszego miasta – zarówno tej gastronomicznej jak i kulinarnej.
Na pewno zwiększy ona świadomość turystów na temat jakości warszawskiej oferty i jeszcze bardziej podkreśli znaczenie miast dla rozwoju turystyki przyjazdowej do Polski.
Dla Warszawy to kolejne w tym roku wzmocnienie wizerunkowe. Tytuł najlepszego kierunku turystycznego i rekomendacja CNN z jednej strony, a teraz szansa na decyzje inspektorów przewodnika Michelin i przyznane gwiazdki będą mieć duże znaczenie we wzmacnianiu zainteresowania destynacją jaką jest nasze miasto.