Warszawski Urząd Pracy otrzymał rządową nagrodę specjalną
Najwyższą w Polsce nagrodę specjalną Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii otrzymał Urząd Pracy m.st. Warszawy za realizację założonych wskaźników.
Ministerstwo Rozwoju Pracy i Technologii przyznało 307 600 zł nagrody specjalnej za osiągnięcie założonych wskaźników efektywności kosztowej i zatrudnieniowej w 2019 roku. Warto przypomnieć, że jeszcze kilka miesięcy temu, przedstawiciele rządu zarzucali Urzędowi Pracy m.st. Warszawy opieszałość czy wręcz blokowanie wsparcia dla przedsiębiorców. Ministerialna nagroda jest dowodem na to, że było zupełnie inaczej, niż próbowano wmawiać. Podobnie jak w 2019 roku, również w 2020 roku poradził sobie z efektywnością przy realizacji tarczy antykryzysowej.
Wypłaciliśmy przedsiębiorcom 1 mld zł
To w Warszawie zostało złożonych najwięcej wniosków w całej Polsce – ponad 170 tys., a wartość wypłaconej pomocy przedsiębiorcom wyniosła ponad 1 mld złotych. We własnym zakresie zautomatyzowaliśmy system do rozpatrywania wniosków w ramach tarczy antykryzysowej. Dzięki połączeniu z zasobami rządowymi, takimi jak Krajowy Rejestr Sądowy, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej czy dane REGON, codziennie rozpatrywaliśmy ponad 3 tys. wniosków.
Oddelegowaliśmy 150 pracowników
W Warszawie zarejestrowanych jest ponad 460 tys. firm, które były uprawnione do uzyskania wsparcia w ramach tarczy antykryzysowej. To ponad dwu- i trzykrotnie więcej niż w pozostałych metropoliach (Kraków – 142 tys., Wrocław – 120 tys., Poznań – 111 tys., Łódź – 90 tys., Gdańsk – 77,5 tys.).
Warszawski Urząd Pracy ma mniej urzędników niż np. trzykrotnie mniejsza Łódź. Rozpatrywaniem wniosków w Urzędzie Pracy zajmowały się 73 osoby. Urząd m.st. Warszawa oddelegował do pomocy 150 pracowników wraz ze sprzętem komputerowym, na zakup którego przeznaczyliśmy z budżetu miasta 0,5 mln zł.
Pomagamy również sanepidowi
To nie jedyne wsparcie warszawskiego samorządu w realizacji zadań rządowych. Do końca bieżącego roku ok. 40 pracowników Urzędu m.st. Warszawy – jako wolontariusze – wspiera inspekcję sanitarną w związku z epidemią Covid-19. Pomoc wolontariuszy polega na kontakcie telefonicznym z osobami, które podlegają kwarantannie i przygotowywaniu dokumentacji potrzebnej do skierowania na kwarantannę. Wolontariusze otrzymali od pracodawcy telefon służbowy i komputer, a pracę wykonują zdalnie, bez konieczności wizyty w sanepidzie.
Źródło: Urząd m.st. Warszawy