Zakończyły się spotkania warsztatowe z dyrektorami ZOPOT
Zakończyły się trwające dwa dni spotkania warsztatowe z dyrektorami ZOPOT zorganizowane przez Polską Organizację Turystyczną w ramach Forum współpracy POT-ROT-LOT.
Jak zwykle spotkania były okazją do wymiany informacji, także na temat sytuacji na rynkach zagranicznych i określenia ram współpracy w 2021 r.
Sytuacją zmienia się każdego dnia, wprowadzane na całym świecie regulacje, obostrzenia powodują, że niczego nie można być pewnym, niemniej udało się wyselekcjonować zadania, których przedmiotem będzie promocja Warszawy za granicą.
W podziale na rynki opisane zostały poniżej wstępne uzgodnienia, które naturalnie trzeba traktować w sposób bardzo elastyczny. Niemniej cieszy nas, że Warszawa pojawia się w planach wielu zagranicznych ZOPOT. Liczymy na owocną współpracę i wspólne pobudzanie rynku konsumentów i zachęcanie do podróży do Polski, w tym do Warszawy.
Hiszpania:
– przekazywane będą materiały do newsletterów i komunikacji w SM
Chiny:
– opracowany zostanie materiał do mini programu WeChat zawierającego bazę informacji turystycznych o Polsce
– do rozważenia zakres i forma udziału w Road show planowanym na jesień
– do rozważenia zakres i forma promocji przy okazji Olimpiady zimowej w 2022 r.
Niemcy:
– współpraca przy okazji podróży studyjnych w temacie „Warszawa dla młodzieży” i „Warszawa dla rodzin z dziećmi” (blogerzy i dziennikarze)
– opracowany będzie w cyklu min raz na miesiąc materiał do wykorzystania w newsletterach
– wspólnie zrealizowana zostanie podróż w temacie konkursu chopinowskiego – w dniach 25-27.08.2021
Japonia:
– zadeklarowano udział przedsiębiorcy i WOT na targach Tourism Expo Japan TEJ TOKYO 2021
– do rozważenia forma naszego udziału i promocja Warszawy przy okazji Dnia Polskiego organizowanego w trakcie Olimpiady w Tokio,
– przekazanie materiału filmowego (ujęcia 2-3 sek.) do wykorzystania w planowanej przez ZOPOT produkcji filmowej
– przekazanie stosownego podkładu mapy Warszawy do wykonania łączonej wersji z Gdańskiem
IZRAEL:
– zadeklarowano udział w targach IMTM, 15-16.06. 2021 r. w Tel Awiwie
– organizację podróży studyjnej w temacie wydarzeń sportowych
– przekazywane będą sukcesywnie materiały do wykorzystania w newsletterów i komunikacji na stronach internetowych i w SM
ZEA:
– rozważamy udział w targach w Dubaju – 16-19.05.2021 r w zależności od wykluczenia podmiotów komercyjnych
Skandynawia:
– w sprawie udziału w warsztatach w Kopenhadze, Oslo i Sztokholmie zadeklarowaliśmy wstępnie udział, który zostanie potwierdzony po oficjalnie rozpoczętym naborze/akwizycji
– zaangażujemy się w organizację warsztatów kulinarnych
– materiały do wykorzystania w newsletterach i w SM będziemy przekazywać na bieżąco
Rosja:
– ZOPOT koncertować się będzie na działaniach on-line, dla których będziemy przesyłać sukcesywnie kontent
– udział w targach potwierdzimy po zapoznaniu się z nowymi zasadami
– deklarujemy pomoc przy realizacji podróży studyjnych, jak już będą możliwe do realizacji w tradycyjnej formie
Wlk. Brytania:
– city break cały czas pozostaje w priorytecie działania ZOPOT
– przekazywany będzie kontent (tematycznie, z uwzględnieniem wyróżników dla miasta) do wykorzystania w działaniach ZOPOT prowadzonych w Internecie
Belgia:
– współpraca przy programie e-learningowym
– zaangażowanie w kampanię on-line, z udziałem magazynów kobiecych (treści: kulinaria, design, warsztaty kulinarne, restauracje, prawa i lewa strona Wisły – centra turystyczne),
– będziemy na bieżąco przesyłać materiały do wykorzystania kontentu.
Luksemburg:
– zaangażujemy się w obchody 100-lecia nawiązania kontaktów dyplomatycznych pomiędzy naszymi krajami, szczegóły do uzgodnienia
– zaangażujemy się w:
- podróż studyjną organizowaną przez was wspólnie z LUXAir
- w kampanię w radiu RTL
- w targi w Luksemburgu, weźmiemy w nich udział i przygotujemy materiał po niemiecku
Francja:
– obszarem współpracy mogą być oferty city break i MICE
– przygotowana zostanie broszura „bezpieczny City break” w wersji drukowanej, do uzgodnienia podział kosztów
– do potwierdzenia nasz udział w targach ITFM TOP Resa połączony z organizacją warsztatów kulinarnych.
– ZOPOT zadeklarował produkcję materiałów filmowych na temat kulinariów, a WOT pomoc logistyczną
Holandia:
– wspólna kampania Warszawy na YouTube
– przygotujemy kontent i zorganizujemy sponsorów pobytu jako nagrody
USA
– odmrożenie rynku spodziewane po I kwartale i wtedy współpracować będziemy przy realizacji podróży zgodnie z zapotrzebowaniem
– na bieżąco przesyłać będziemy materiały do wykorzystania w webinarach (materiał w webinaru dla brytyjskich agentów)