Kampania w mediach RTL w Luksemburgu

W drugiej połowie maja rozpoczęła się trwająca ponad miesiąc kampania Polskiej Organizacji Turystycznej w mediach RTL Luksemburg, promująca Warszawę jako jedyne miasto w Polsce posiadające bezpośrednie połączenie lotnicze z Luksemburgiem.

Parterem akcji, oprócz Warszawskiej Organizacji Turystycznej, były Polskie Linie Lotnicze LOT.

 

Okazją do wyeksponowania Warszawy wśród Luksemburczyków był jubileusz 100-lecia nawiązania relacji dyplomatycznych między Luksemburgiem a Polską – kampania odbyła się przy wsparciu Ambasady RP w Luksemburgu.

Kampania składała się z dwóch części: audycji konkursowej w radiu RTL Letzebuerg oraz promocji Warszawy w mediach internetowych grupy RTL: RTL.lu, RTL 5 Minutes i RTL Today, czyli w największych pod względem zasięgów radiu i mediach elektronicznych na rynku luksemburskim. Radia RTL Letzebuerg codziennie słucha jeden na trzech Luksemburczyków, a portale RTL odwiedza ponad 187 000 osób dziennie, w 600 000 społeczeństwie.

W pierwszej części kampanii od poniedziałku do piątku słuchacze brali udział w popularnej grze radiowej Panzerknacker, podczas której odpowiadali oni na pytania związane z Warszawą na podstawie emitowanych wcześniej reportaży. W sobotnim finale autorzy poprawnych odpowiedzi z całego tygodnia mieli szansę wygrać główną nagrodę w postaci weekendu w Warszawie z przelotami, pobytem w Hotelu Warszawa oraz szeregiem świadczeń o tematyce Spa & Welness, takimi jak zabiegi w Oasis Beauty Day Spa, rejs Po Wiśle, koncert chopinowski w Chopin Point czy zwiedzanie Muzeum Polskiej Wódki z degustacją.

Części radiowej kampanii towarzyszyły mini-reportaże poświęcone walorom turystycznym miasta, ofercie hotelowej i SPA, różnorodności obu brzegów Wisły czy stołecznej scenie gastronomicznej, opowiedziane przez pracowników ZOPOT w Brukseli, Ambasadora RP w Luksemburgu i przedstawicieli stołecznej branży turystycznej.

Na drugą część kampanii złożyły się działania w mediach internetowych należących do grupy RTL w trzech językach: luksemburskim, francuskim i angielskim, co pozwoliło również dotrzeć do dużego odsetka obcokrajowców mieszkających w Luksemburgu. Bannery zachęcające do udziału w grze z krótkimi zajawkami informacyjnymi były publikowane przed i w trakcie konkursu, a po jego zakończeniu pojawił się również obszerniejszy artykuł, jaki przygotowaliśmy, o możliwościach odpoczynku i relaksu w Warszawie, w którym mieliśmy możliwość dodatkowo wyeksponować oferty naszych członków odpowiadające tematyce Wellness &SPA.

Według raportu przedstawionego przez stację RTL działania w internecie osiągnęły ponad milion odsłon, a zasięg radiowy to prawie pół miliona odbiorców (229 370 słuchaczy radia i 238 200 odwiedzin strony RTL.lu  – średnia liczba odwiedzin portalu przez 6 dni). W konkursie, z 800 zgłoszonych, wzięło udział 86 osób.

Dziękujemy Polskiej Organizacji Turystycznej za możliwość współpracy przy tym szeroko zakrojonym projekcie. To, po wizytach studyjnych i artykułach w lokalnej prasie, już kolejne nasze działanie na tym niewielkim, chociaż zamożnym i pełnym potencjału rynku.