O nas
Jesteśmy stowarzyszeniem publiczno-prywatnym, którego powstanie zainicjował Urząd miasta st. Warszawy. Warszawska Organizacja Turystyczna zrzesza podmioty działające w szeroko pojętej branży turystycznej w Warszawie (organizatorów turystyki, agencje eventowe, hotele, obiekty konferencyjne, instytucje kultury, restauracje). Jednym z najważniejszych zadań Stowarzyszenia jest wspieranie promocji Warszawy jako destynacji turystycznej oraz biznesowo-konferencyjnej poprzez tworzenie produktów turystycznych we współpracy z Członkami Stowarzyszenia. W ramach WOT funkcjonuje dział Warsaw Convention Bureau odpowiedzialny za pozyskiwanie do Warszawy międzynarodowych kongresów i konferencji.
- Przewodniczący: Paweł Moras, Urząd Miasta st. Warszawy (Stołeczne Biuro Turystyki)
- Wiceprzewodniczący: Loretta Neufeldt-Ziemba, Orbis S.A.
- Wiceprzewodniczący: wakat
- Członek Rady: Agnieszka Pisula-Mercik, Urząd Miasta st. Warszawy (Biuro Rozwoju Gospodarczego)
- Członek Rady: Konrad Niklewicz, Urząd Miasta st. Warszawy (Biuro Marketingu Miasta)
- Członek Rady: Ziemowit Koźmiński, Zamek Królewski w Warszawie
- Członek Rady: wakat
- Członek Rady: Rafał Patla, Adventure Warsaw
- Członek Rady: Bogdan Wieczorek, Supertour DMC
Prace Rady Programowej WOT obsługuje biuro WOT
Barbara Tutak
Prezes Zarządu
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego – Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych. Z turystyką związana od początku pracy zawodowej. Doświadczenie zdobywała w stowarzyszeniu turystycznym, administracji publicznej, narodowej organizacji turystycznej i DMC. Odpowiedzialna za planowanie i wdrażanie strategii marketingowych, realizację działań promocyjnych, opracowywanie projektów finansowanych z UE. Nadzorowała realizację największych kampanii promocyjnych Polski na rynkach zagranicznych. Od 1 czerwca 2018 r. zarządza Warszawską Organizacją Turystyczną.
Mateusz Czerwiński
Wiceprezes Zarządu
Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego – Instytutu Kultury Współczesnej. Pracę w branży spotkań rozpoczął w 2008 roku, pracując w agencjach MICE przy realizacji konferencji i wydarzeń incentive w Polsce i zagranicą. Jako jeden z pierwszych w Polsce wdrażał w realizowanych wydarzeniach rozwiązania standardu spotkań zrównoważonych BS 8901. Od 2010 roku w Warsaw Convention Bureau odpowiedzialny za planowanie i realizację działań marketingowych Warszawy jako destynacji spotkań, kontakty z zagranicznymi klientami, nadzór nad badaniami lokalnego rynku MICE oraz współpracę z warszawskim środowiskiem naukowym. W latach 2015-2018 dyrektor działu Warsaw CvB w Warszawskiej Organizacji Turystycznej. Od czerwca 2018 roku pełni funkcję Wiceprezesa WOT.
Barbara Paszkowska
Kierownik Biura
Absolwentka filologii polskiej ze specjalizacją redaktorsko-medialną Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Swoje doświadczenie zdobywała zarówno w agencjach medialno-reklamowych jak również w międzynarodowych korporacjach finansowych. W Warszawskiej Organizacji Turystycznej pracuje od 2013 roku, odpowiada za organizację biura, współpracę z Zarządem i Radą Programową oraz współpracę z członkami stowarzyszenia.
Paweł Rozen
Starszy Specjalista ds. konferencji
Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie na kierunku Turystyka i Rekreacja. Od lat związany z turystyką – zawodowo z przemysłem spotkań, a hobbystycznie z turystyką aktywną – jako instruktor żeglarstwa i narciarstwa. Pierwsze doświadczenie w branży zdobywał w 2009 r. w Warsaw Convention Bureau – wówczas jeszcze w strukturach Stołecznego Biura Turystyki. W latach 2012 – 2015 zajmował się organizacją szkoleń narciarskich, rejsów żeglarskich i imprez typu incentive. W Warszawskiej Organizacji Turystycznej od 2015 r., zajmuje się pozyskiwaniem do Warszawy międzynarodowych wydarzeń stowarzyszeniowych.
Marek Skowerski
Starszy Specjalista ds. konferencji
Jest absolwentem filologii angielskiej i tłumaczem z wykształcenia. W Warszawskiej Organizacji Turystycznej pracuje od trzech lat. Szlify w branży spotkań zdobył w jednej z dużych agencji eventowych w Warszawie, najpierw w dziale DMC, a następnie w dziale wyjazdowym dla klientów z sektora farmacji. W Warsaw Convention Bureau odpowiada za pozyskiwanie wydarzeń klientów korporacyjnych.
Magdalena Świderska
Koordynator projektów
Absolwentka filologii angielskiej z uprawnieniami pedagogicznymi Uniwersytetu Warszawskiego. Związana z turystyką od 2010 roku, swoje pierwsze kroki w branży stawiała w Wielkiej Brytanii, zdobywając doświadczenie w sektorze tailor-made long-haul w specjalistycznym dziale TUI UK. Po powrocie do rodzimej Warszawy związała się na stałe z turystyką przyjazdową, przez ponad 5 lat tworząc ogólnopolskie oferty turystyczne dla zagranicznych agencji jako Product Manager jednego z warszawskich touroperatorów. Z Warszawską Organizacją Turystyczną związana od początku 2019 roku, początkowo współtworząc zespół Warsaw Convention Bureau, gdzie zajmowała się pozyskiwaniem wydarzeń do Warszawy i koordynacją projektów integrujących branżę turystyczną z przedstawicielami środowisk naukowych. Obecnie zaangażowana w promocję turystyki wypoczynkowej.
Dorota Szulc
Specjalista ds. promocji
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego – Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych. Od początku pracy zawodowej związana z turystyką. Doświadczenie zdobywała w redakcji „Rynku Turystycznego”, administracji publicznej oraz narodowej organizacji turystycznej. Odpowiedzialna za realizację działań promocyjnych na rzecz członków Stowarzyszenia. Od grudnia 2019 r. związana z Warszawską Organizacją Turystyczną.
Filip Płodzień
Starszy Specjalista ds. marketingu
Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego – Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej. Ukończył także studia podyplomowe „Nowoczesna promocja” w Szkole Głównej Handlowej oraz na Uniwersytecie Warszawskim „Marketing terytorialny – promocja rozwoju regionów i miast”. Z turystyką związany od początku pracy zawodowej. Doświadczenie zdobywał w narodowej organizacji turystycznej. Od marca 2020 roku współtworzy zespół Warsaw Convention Bureau.