„Perełki Warszawy” – co warto zobaczyć w Twojej okolicy?
Dla wielu Polaków wiedza o turystycznych atrakcjach Warszawy ogranicza się głównie do Pałacu Kultury i Nauki, Starego Miasta i Łazienek Królewskich. Może się to zmienić dzięki mieszkańcom i miłośnikom stolicy.
Konkurs Perełki Warszawy miał na celu gromadzenie, opisanie i promowanie tras spacerowych po mniej znanych atrakcjach Warszawy, rozlokowanych poza utartym szlakiem w różnych dzielnicach miasta.
Stołeczne Biuro Turystyki (organizator) zaprosiło Warszawską Organizację Turystyczną do wsparcia projektu w roli partnera będącego łącznikiem z branżą turystyczną. Dzięki tej współpracy udało się zaoferować wyjątkowe i wartościowe nagrody dla Finalistów. Założeniem organizatorów było zachęcenie lokalnej społeczności do promowania Warszawy, w zamian dając zwycięzcom konkursu nagrody, dzięki którym mogli poczuć się jak turyści w swoim mieście. Nagrodami były noclegi w luksusowych hotelach, wycieczki z przewodnikiem, zaproszenia na zwiedzanie muzeów i galerii oraz zestaw warszawskich souvenirów.
Otrzymaliśmy łącznie 60 zgłoszeń, spośród których Jury w składzie: Dyrektor Stołecznego Biura Turystyki Paweł Moras, Robert Karwowski z Biura Marketingu Miasta oraz Magdalena Świderska-Harrison z Warszawskiej Organizacji Turystycznej wyłoniło 10 Finalistów. Prezentacje ich szlaków można było obejrzeć podczas transmisji Finału na stronie Go to Warsaw (https://www.facebook.com/Go2Warsaw/videos/634838724141201).
Pełną listę szlaków Finalistów z opisami i zdjęciami, listę Laureatów konkursu oraz prezentacje partnerów i sponsorów można znaleźć na stronie https://go2warsaw.pl/perelki-warszawy/
W ramach Konkursu powstała też grupa Perełki Warszawy, na której każdy może się dzielić informacjami o ciekawych miejscach w Warszawie, perełkach często poukrywanych, mało znanych, ale atrakcyjnych pod względem turystycznym. Grupa liczy w tej chwili już 1300 osób. To narzędzie, które zostaje z nami na stałe i będzie wykorzystywane do zbierania informacji typu „polecane przez lokalsów”. Link do grupy: https://www.facebook.com/groups/perelkiwarszawy
DALSZE KROKI
Strona https://go2warsaw.pl/perelki-warszawy/ zostanie uporządkowana po konkursie. Treści konkursowe zejdą na spód i będą dostępne w formie listy rozwijanej (znajdą się tam podstawowe informacje o konkursie, nagrody, zdjęcia z finału), a główną treścią będzie 10 szlaków Finalistów (opis, zdjęcia i mapki z trasą) oraz 3 filmy, które zrealizujemy z Laureatami (miejsca 1-3) prezentujące zwycięskie szlaki.
Po przygotowaniu strony, ale jeszcze przed realizacją 3 klipów z Laureatami zostanie przeprowadzona kampania informująca zachęcająca do zapoznania się z trasami. Grupą docelową naszej promocji będą Polacy z dużych miast, w tym Warszawiacy.
Promocja konkursu PEREŁKI WARSZAWY:
- Mailing do rzeczników dzielnic (zawierający grafiki promocyjne i plakat do wydrukowania)
- Kontakt z grupami i stronami varsavianistycznymi (przewodnicy lokalni, blogerzy)
- 31 maja – 13 czerwca: Emisje spotu w pojazdach ZTM (tramwaje, autobusy) z planszą przedstawiającą logotypy partnerów i sponsorów
- 7 – 13 czerwca: Emisje spotu w przejściu przy Metrze Świętokrzyska z planszą przedstawiającą logotypy partnerów i sponsorów
- Publikacje postów w mediach społecznościowych, m.in.: Go to Warsaw (SBT), Miasto Stołeczne Warszawa, Odkrywaj Warszawę (WOT), grupa Perełki Warszawy
- Emisje 3 kampanii reklamowych na Facebooku
- Łączny zasięg reklam 300 000 osób
- Ok 600 000 wyświetleń
- Prawie 8 000 wejść na stronę konkursową z reklam
- Pod postami reklamowymi pojawiło się ok 200 komentarzy, ok 900 pozytywnych reakcji
- Grupa docelowa w pierwszej kampanii to mieszkańcy Warszawy, wykorzystanie 10 sekundowego spotu, cel kampanii ustawiony na generowanie zasięgu
- Druga kampania ustawiona była na wejścia na stronę konkursową, grupa docelowa to mieszkańcy Warszawy zainteresowani spacerami i wycieczkami z przewodnikiem i/lub przewodnicy turystyczni. Wykorzystanie „karuzeli” zdjęć z motywem graficznym „Perełki Warszawy”
- Trzecia kampania kierowana do osób podobnych do tych, które pozytywnie zareagowały na pierwszą reklamę. Wykorzystanie zdjęcia i przekierowanie do strony konkursowej
29 czerwca odbył się Finał konkursu transmitowany na żywo online na stronie Go to Warsaw (https://www.facebook.com/Go2Warsaw/videos/634838724141201)
- Liczba odbiorców Finału – ok 3000 osób, 1000 wyświetleń
- W trakcie trwania Finału 703 osoby oddały głos w ankiecie na grupie Perełki Warszawy https://www.facebook.com/groups/perelkiwarszawy/posts/519449075915937/
- Wymienienie przez prowadzącego partnerów i sponsorów (wyświetlenie logotypów)
- Spoty sponsorów nagrody głównej (Hotel Bristol, Sofitel Warsaw Victoria, Hilton Warsaw City)
- Publikacje postów informujących o nagrodach z oznaczeniem sponsorów na stronie Go to Warsaw, grupie Perełki Warszawy, stronie wydarzenia, komentarzach podczas transmisji live
- Rozstrzygnięcie konkursu, wręczenie nagród – logotypy sponsorów na planszach w trakcie trwania transmisji.
Lista sponsorów: Hotel Bristol, Sofitel Victoria, Hilton (Centrum), Hotel Warszaw, Adventure Warsa, Muzeum Chopina, Muzeum Łazienki Królewskie, Muzeum Powstania Warszawskiego, Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Muzeum Warszawy, Brill AV Media, E. Wedel.
Strona konkursowa z informacjami o sponsorach (lista, linki, zdjęcia i spoty) https://go2warsaw.pl/perelki-warszawy
Informacja prasowa: http://www.um.warszawa.pl/aktualnosci/pere-ki-warszawy-co-warto-zobaczy-w-twojej-okolicy
Źródło: m.st Warszawy