Współpraca miast – wzajemna promocja pod wspólnymi hasłami #CityWillWait #CityIsReady


Jako miejskie LOTy współpracujemy ze sobą już od dłuższego czasu, ale po raz pierwszy zjednoczyliśmy siły tak mocno. To, co najważniejsze w tej akcji, to wsparcie, jakie sobie wzajemnie dajemy, ale też akt solidarności z każdym, kto znalazł się w tej sytuacji. Warszawa jako miasto na przełomie lat przeszła już niejedno i chcieliśmy naszym przekazem przypomnieć o jej magicznej sile odradzania się i dodać motywacji do działania pozostałym.

#CityWillWait to wspólne hasło, pod którym cztery metropolitalne organizacje turystyczne w Gdańsku, Warszawie, Poznaniu i Łodzi prowadzą aktywne działania związane z przeciwstawianiem się negatywnym skutkom kryzysu wywołanego przez obecną pandemię koronawirusa. Działania pod hasłem #CityWillWait koncentrują się na promocji miast w sferze on-line.
Światowa Organizacja Turystyki szacuje, że światowa branża turystyczna może stracić od 30 do 50 miliardów dolarów z powodu kryzysu zdrowotnego i gospodarczego wywołanego pandemią koronawirusa SARS-CoV 2. To turystyczne trzęsienie ziemi nie ominęło Polski, dlatego cztery organizacje turystyczne działające w największych miastach (Gdańsk, Warszawa, Poznań, Łódź) podjęły wspólne działania mające na celu przeciwdziałanie skutkom postępującego kryzysu. Jednym z przedsięwzięć jest wspólna kampania czterech miast, która jest realizowana poprzez kanały on-line organizacji turystycznych (social media i portale turystyczne) oraz podmiotów członkowskich poszczególnych organizacji. Założeniem działań kampanijnych jest podtrzymanie zainteresowania podróżami wśród odbiorców stron i fanpage’y oraz zaproszenie ich do Gdańska, Warszawy, Poznania i Łodzi po zniesieniu obowiązujących obecnie ograniczeń w podróżowaniu. W akcji promowane są przede wszystkim produkty i atrakcje zrzeszone w miejskich lokalnych organizacjach turystycznych, takie jak muzea, instytucje kultury, hotele i obiekty noclegowe, parki rozrywki, centra handlowe, galerie sztuki czy wydarzenia. Nie zabrakło jednak także zachęt do odkrywania miast online za pomocą wirtualnych spacerów, panoram, gier miejskich.
Akcję rozpoczęła w połowie marca Gdańska Organizacja Turystyczna pod hasłem #GdanskWillWait. Inicjatywa i hasło zostały następnie rozszerzone na kolejne miasta. Tym samym do kampanii przystąpiły organizacje w Warszawie, Poznaniu i Łodzi. Do tej pory cztery miasta opublikowały w jej ramach 56 postów postów na Facebooku i Instagramie, które dotarły do 700 tysięcy odbiorców. Kampania #CityWillWait jest formułą otwartą, co oznacza, że w każdej chwili działania mogą zostać poszerzone o kolejne polskie miasta. Właśnie dołącza do niej miasto Lublin, a współudział zadeklarował także Toruń.
Kampania to również swego rodzaju obietnica dla turystów, że miasta będą przygotowane na ich goszczenie po okresie epidemii. O ponownym otwarciu obiektów turystycznych i gastronomicznych oraz muzeów i instytucji kultury w mediach społecznościowych informować będą wzmianki opatrzone nowym hasłem #CityIsReady. Jest to kolejny zaplanowany etap kampanii, mający na celu promowanie produktów turystycznych dostępnych ponownie po zniesieniu restrykcji. O sile przekazu może stanowić fakt, że cztery organizacje turystyczne zrzeszają w sumie około 500 podmiotów działających w branży turystycznej.

Koronawirus oraz związany z nim kryzys gospodarczy są z pewnością ogromnym wyzwaniem dla polskiej branży turystycznej, być może największym w historii polskiej turystyki. Co, jako mieszkańcy Polski, możemy zrobić aby pomóc przetrwać branży w tym trudnym okresie? Zaplanujmy tegoroczne wakacje w granicach naszego kraju. Na krótkie, weekendowe wypady wybierzmy ofertę polskich miast. Do kalendarza naszych wyjazdów dopiszmy udział w wydarzeniach, które będą odbywały się na terenie Polski. Tym samym pomożemy turystyce krajowej w „odbiciu się” po obecnym kryzysie. Po każdym kryzysie przychodzi bowiem stabilizacja, a później unowocześnienie, rozwój i postęp. Okres po epidemii może być zatem doskonałą okazją do odkrycia piękna naszego kraju na nowo, również piękna polskich miast. W tym celu, jako zwieńczenie kampanii, powstała też seria weekendowych przewodników „Bezpieczny city break”, którego warszawską edycję można pobrać tutaj. Zawiera on sugestie atrakcji turystycznych i instytucji kultury zrzeszonych w WOT wartych odwiedzenia podczas krótkiego pobytu w stolicy, jak również garść praktycznych informacji – w tym odnośniki do członkowskich restauracji i obiektów noclegowych.
Więcej szczegółów na stronach prowadzonych przez poszczególne organizacje turystyczne:
#GdanskWillWait
www.facebook.com/visitgdansk.official
www.instagram.com/visit_gdansk_official
#WarsawWillWait
www.facebook.com/WarszawskaOrganizacjaTurystyczna
#PoznanWillWait
www.facebook.com/Poznan.travel
www.instagram.com/poznan.travel
#ŁódźWillWait
Materiały graficzne w wersji otwartej są dostępne do wykorzystania przez członków WOT po zalogowaniu się do strefy członka w zakładce „Narzędzia”


Kluczem akcji jest współpraca, zarówno lokalnie, z branżą turystyczną, która przeżywa kryzys, ale także z innymi miastami. #WeWillWait to jednak nie tylko kampania wizerunkowa, ale także pretekst do wymiany doświadczeń, a także zainicjowania wspólnych działań w przyszłości. To wreszcie sposób w jaki komunikujemy dziś nowe terminy przekładanych konferencji i kongresów, co jest dobrze odbierane przez organizatorów i uczestników, bo w tym trudnym czasie daje nadzieję na powrót do czerpania radości ze spotkań.