Współpraca miast – wzajemna promocja pod wspólnymi hasłami #CityWillWait #CityIsReady

Bardzo cieszymy się, że tak wielu turystów odwiedza każdego roku Gdańsk i inne polskie miasta. Jednak zawsze ich zdrowie i bezpieczeństwo są dla nas najważniejsze. Dlatego Gdańska Organizacja Turystyczna zainicjowała akcję #CityWillWait. Chcemy, aby goście chętnie nas odwiedzali, ale dopiero wówczas, kiedy obecna sytuacja się uspokoi i wszyscy znów będziemy bezpieczni. Gdańsk może poczekać jeszcze trochę na turystów. W końcu ma ponad 1000 lat.
Łukasz Wysocki

Prezes, Gdańska Organizacja Turystyczna

Jako miejskie LOTy współpracujemy ze sobą już od dłuższego czasu, ale po raz pierwszy zjednoczyliśmy siły tak mocno. To, co najważniejsze w tej akcji, to wsparcie, jakie sobie wzajemnie dajemy, ale też akt solidarności z każdym, kto znalazł się w tej sytuacji. Warszawa jako miasto na przełomie lat przeszła już niejedno i chcieliśmy naszym przekazem przypomnieć o jej magicznej sile odradzania się i dodać motywacji do działania pozostałym.

Barbara Tutak

Prezes, Warszawska Organizacja Turystyczna

#CityWillWait to wspólne hasło, pod którym cztery metropolitalne organizacje turystyczne w Gdańsku, Warszawie, Poznaniu i Łodzi prowadzą aktywne działania związane z przeciwstawianiem się negatywnym skutkom kryzysu wywołanego przez obecną pandemię koronawirusa. Działania pod hasłem #CityWillWait koncentrują się na promocji miast w sferze on-line.

Światowa Organizacja Turystyki szacuje, że światowa branża turystyczna może stracić od 30 do 50 miliardów dolarów z powodu kryzysu zdrowotnego i gospodarczego wywołanego pandemią koronawirusa SARS-CoV 2. To turystyczne trzęsienie ziemi nie ominęło Polski, dlatego cztery organizacje turystyczne działające w największych miastach (Gdańsk, Warszawa, Poznań, Łódź) podjęły wspólne działania mające na celu przeciwdziałanie skutkom postępującego kryzysu. Jednym z przedsięwzięć jest wspólna kampania czterech miast, która jest realizowana poprzez kanały on-line organizacji turystycznych (social media i portale turystyczne) oraz podmiotów członkowskich poszczególnych organizacji. Założeniem działań kampanijnych jest podtrzymanie zainteresowania podróżami wśród odbiorców stron i fanpage’y oraz zaproszenie ich do Gdańska, Warszawy, Poznania i Łodzi po zniesieniu obowiązujących obecnie ograniczeń w podróżowaniu. W akcji promowane są przede wszystkim produkty i atrakcje zrzeszone w miejskich lokalnych organizacjach turystycznych, takie jak muzea, instytucje kultury, hotele i obiekty noclegowe, parki rozrywki, centra handlowe, galerie sztuki czy wydarzenia. Nie zabrakło jednak także zachęt do odkrywania miast online za pomocą wirtualnych spacerów, panoram, gier miejskich.

Akcję rozpoczęła w połowie marca Gdańska Organizacja Turystyczna pod hasłem #GdanskWillWait. Inicjatywa i hasło zostały następnie rozszerzone na kolejne miasta. Tym samym do kampanii przystąpiły organizacje w Warszawie, Poznaniu i Łodzi. Do tej pory cztery miasta opublikowały w jej ramach 56 postów postów na Facebooku i Instagramie, które dotarły do 700 tysięcy odbiorców. Kampania #CityWillWait jest formułą otwartą, co oznacza, że w każdej chwili działania mogą zostać poszerzone o kolejne polskie miasta. Właśnie dołącza do niej miasto Lublin, a współudział zadeklarował także Toruń.

Kampania to również swego rodzaju obietnica dla turystów, że miasta będą przygotowane na ich goszczenie po okresie epidemii. O ponownym otwarciu obiektów turystycznych i gastronomicznych oraz muzeów i instytucji kultury w mediach społecznościowych informować będą wzmianki opatrzone nowym hasłem #CityIsReady. Jest to kolejny zaplanowany etap kampanii, mający na celu promowanie produktów turystycznych dostępnych ponownie po zniesieniu restrykcji. O sile przekazu może stanowić fakt, że cztery organizacje turystyczne zrzeszają w sumie około 500 podmiotów działających w branży turystycznej.

Koronawirus oraz związany z nim kryzys gospodarczy są z pewnością ogromnym wyzwaniem dla polskiej branży turystycznej, być może największym w historii polskiej turystyki. Co, jako mieszkańcy Polski, możemy zrobić aby pomóc przetrwać branży w tym trudnym okresie? Zaplanujmy tegoroczne wakacje w granicach naszego kraju. Na krótkie, weekendowe wypady wybierzmy ofertę polskich miast. Do kalendarza naszych wyjazdów dopiszmy udział w wydarzeniach, które będą odbywały się na terenie Polski. Tym samym pomożemy turystyce krajowej w „odbiciu się” po obecnym kryzysie. Po każdym kryzysie przychodzi bowiem stabilizacja, a później unowocześnienie, rozwój i postęp. Okres po epidemii może być zatem doskonałą okazją do odkrycia piękna naszego kraju na nowo, również piękna polskich miast. W tym celu, jako zwieńczenie kampanii, powstała też seria weekendowych przewodników „Bezpieczny city break”, którego warszawską edycję można pobrać tutaj. Zawiera on sugestie atrakcji turystycznych i instytucji kultury zrzeszonych w WOT wartych odwiedzenia podczas krótkiego pobytu w stolicy, jak również garść praktycznych informacji – w tym odnośniki do członkowskich restauracji i obiektów noclegowych.

Więcej szczegółów na stronach prowadzonych przez poszczególne organizacje turystyczne:

#GdanskWillWait

www.visitgdansk.com

www.facebook.com/visitgdansk.official

www.instagram.com/visit_gdansk_official

#WarsawWillWait

www.wot.waw.pl

www.facebook.com/WarszawskaOrganizacjaTurystyczna

#PoznanWillWait

www.poznan.travel

www.facebook.com/Poznan.travel

www.instagram.com/poznan.travel

#ŁódźWillWait

www.lodz.travel

www.facebook.com/itlodz

www.instagram.com/lodz.travel

Materiały graficzne w wersji otwartej są dostępne do wykorzystania przez członków WOT po zalogowaniu się do strefy członka w zakładce „Narzędzia”

Chcielibyśmy pokazać, że w momencie, gdy z powodu koronawirusa nie możemy Gości zaprosić na realne zwiedzanie, to jednak będziemy cierpliwie czekać. Łódź jako miasto ma już prawie 600 lat, z czego blisko 200 lat przypada na czas intensywnego rozwoju miasta przemysłowego, co stanowi dzisiaj nasz wyróżnik i powód do dumy. Jak tylko kryzys się skończy, turyści ponownie będą w naszych miastach bardzo mile widziani.
Tomasz Koralewski

Prezes, Łódzka Organizacja Turystyczna

Kluczem akcji jest współpraca, zarówno lokalnie, z branżą turystyczną, która przeżywa kryzys, ale także z innymi miastami. #WeWillWait to jednak nie tylko kampania wizerunkowa, ale także pretekst do wymiany doświadczeń, a także zainicjowania wspólnych działań w przyszłości. To wreszcie sposób w jaki komunikujemy dziś nowe terminy przekładanych konferencji i kongresów, co jest dobrze odbierane przez organizatorów i uczestników, bo w tym trudnym czasie daje nadzieję na powrót do czerpania radości ze spotkań.

Jan Mazurczak

Prezes, Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna