Warsaw is Back! Summer Virtual Meeting – promocja Warszawy na rynkach zagranicznych

23 czerwca 2021 w studiu online hotelu Hilton Warsaw City, odbyło się wirtualne wydarzenie promujące Warszawę pod kątem turystycznym oraz biznesowym. Organizatorzy wydarzenia: Mazurkas DMC Poland, Hilton Warsaw City, Warsaw Convention Bureau oraz Brill AV Media postawili na krótki, 45-min. interaktywny format wydarzenia prezentując unikatowe atrakcje miasta, ciekawe aktywności dla turystów oraz rozwiązania technologiczne na organizację spotkań hybrydowych oraz stacjonarnych według obecnie obowiązujących wytycznych w Polsce. W spotkaniu wzięło udział ponad 60 przedstawicieli sektora MICE oraz biur podróży z całego świata. Transmisja na żywo odbyła się na platformie Meeting15.

Wydarzenie Warsaw is Back! Summer Virtual Meeting było kontynuacją projektu Warsaw Kick-Off Meeting 2021, które zostało zainagurowane w marcu tego roku przez Mazurkas DMC Poland, Warsaw Convention Bureau oraz Brill AV Media i miało na celu pobudzenie popytu na Warszawę, kiedy tylko sytuacja na to pozwoli. Przy ostatnim wydarzeniu do grona organizatorów dołączył hotel Hilton Warsaw City – także członek Warszawskiej Organizacji Turystycznej, który we współpracy z Brill AV Media dysponuje największym hotelowym studiem online w Warszawie. Odpowiadając na zainteresowanie organizatorów spotkań zza granicy oraz bieżące wytyczne, według których organizacja stacjonarnych targów, kongresów i konferencji jest obecnie w Polsce możliwa /z zachowaniem limitów i reżimu sanitarnego/, hotel Hilton Warsaw City przeprowadził na żywo inspekcję obiektu, która umożliwiła klientom poznanie unikatowych i kreatywnych rozwiązań na organizację wydarzeń stacjonarnych oraz hybrydowych.

Hilton Warsaw City Hotel jest gotowy przyjąć niemal każdego rodzaju zapytania. Bardzo szybko dostosował się do pracy w nowych realiach, stawiając przede wszystkim na bezpieczeństwo klientów. Dzięki jednemu ze swoich głównych atutów – bardzo przestrzennej powierzchni konferencyjnej – hotel jest w stanie organizować bezpieczne wydarzenia hybrydowe z zachowaniem wszelkich niezbędnych dystansów oraz obostrzeń sanitarnych. Dodatkowo jako sieć, zaraz na początku pandemii, Hilton wrdożył program CleanStay, który zapewnia dodatkową ochronę i komfort swoim gościom.

Zespół Mazurkas DMC Poland po raz kolejny przygotował serię filmów przedstawiających prestiżowe obiekty Warszawy oraz ciekawe aktywności, które można zaproponować zarówno turystom, jak i gościom biznesowym. Uczestnicy wydarzenia komentowali, że dzięki tej różnorodnej formie przedstawienia destynacji, mogli się poczuć, jakby rzeczywiście zwiedzali Warszawę i brali udział w prezentowanych aktywnościach. Mazurkas ponadto podzielił się swoim doświadczeniem we współpracy z Hilton Warsaw City i przedstawił 3 case studies ze swoich realizacji, które odbyły się właśnie w tym hotelu. Zaproszeni gości mogli zobaczyć, jak zróżnicowane wydarzenia mogą odbywać się w obiekcie i jak indywidualne podejście do klienta i danej imprezy oferują Mazurkas DMC Poland i Hilton Warsaw City.

Realizacja wykorzystanych w wydarzeniu filmów nie byłaby możliwa, gdyby nie zaangażowanie pozostałych członków Warszawskiej Organizacji Turystycznej, którzy udostępnili swoje obiekty (Muzeum Łazienki Królewskie, Zamek Królewski) i zaprezentowali produkty (Time for Chopin, Po Wiśle, WPT1313 oraz Warszawski Uniwersytet Kulinarny).

Ścisła współpraca członków naszego stowarzyszenia pokazuje, że nawet w tak trudnych czasach jak obecne można prowadzić innowacyjne i interesujące dla zagranicznych meeting plannerów projekty marketingowe. Jesteśmy głęboko przekonani, że ten czas przymusowego zastoju najlepiej wykorzystać utrzymując, a nawet zwiększając zainteresowanie planistów Warszawą i jej ofertą MICE. A dodatkową wartością tego konkretnego projektu jest również fakt, iż zakłada on całoroczną aktywność promocyjną – po wiosennej i letniej odsłonie przed nami jeszcze jesienna i zimowa edycja wirtualnego fam tripu.

Mateusz Czerwiński

Wiceprezes, Warszawska Organizacja Turystyczna – Warsaw Convention Bureau

Za oprawę techniczną wydarzenia po raz kolejny odpowiadała firma Brill AV Media, która dzięki swoim bogatym zasobom zaprezentowała profesjonalne rozwiązania dla wydarzeń stacjonarnych, hybrydowych oraz online.