Warszawa w reklamie outdoor w Belgii

Jadę do Polski i zabieram… rower ! To kampania Polskiej Organizacji Turystycznej na nadmorskim tramwaju w Belgii. Ten projekt, polega na oplakatowaniu na zewnątrz i wewnątrz tramwaju, który kursuje wzdłuż całego wybrzeża belgijskiego. Kusttram, czyli „tramwaj wybrzeżowy” przejeżdża przez wszystkie nadmorskie kurorty Morza Północnego. To najdłuższa linia tramwajowa na świecie (!) liczy sobie 67 kilometrów i w czasie wakacji jest najpopularniejszym środkiem transportu dla odpoczywających tu wczasowiczów.

Celem kampanii jest promocja produktów turystycznych w polskich regionach dostępnych bezpośrednim połączeniem lotniczym z Belgii.

Duży nacisk Zagraniczny Ośrodek POT w Belgii położył na  turystykę aktywną, gdyż wybrzeże Belgii leży we Flandrii gdzie wiele turystów wykazuje duże zainteresowanie aktywnym wypoczynkiem. Turystyka aktywna to także temat mniej rozpoznawalny na rynku belgijskim niż turystyka kulturowa więc zdaniem ZOPOT warto ją popularyzować.

Zaprezentowane zostały:

  • turystyka wodna w Wielkopolsce (loty z lotniska w Charleroi do Poznania)
  • turystyka rowerowa na szlakach Velo Malopolska (loty z lotniska w Charleroi do Krakowa)
  • turystyka konna w Województwie Lódzkim (loty z lotniska w Charleroi do Lodzi)
  • szlak zamków i pałaców na Dolnym Śląsku (loty z lotniska w Charleroi do Wrocławia)
  • city trip do Warszawy (loty z lotniska w Brukseli i lotniska w Charleroi do Warszawy).

Aby kampania była atrakcyjna i przyciągnęła uwagę widzów spięta została konkursem promowanym dodatkowo na podkładkach w restauracjach w nadmorskich kurortach oraz w mediach społecznościowych.

Konkurs odwołuje się do popularnej wśród Flamandów gry słownej proponowanej dzieciom żeby nie nudziły się w czasie podróży; „Jadę na wakacje i zabieram …”, w której każdy z pasażerów, kolejno wymienia przedmiot, który zabierze na wakacje (plecak, przewodnik,  aparat itd.) a  następujący po nim gracz musi powtórzyć listę rzeczy już wcześniej wymienionych i dodać swój przedmiot.

Uczestnicy konkursu będą mieli odpowiedzieć na portalu ZOPOT na pytanie, co chcieliby zabrać ze sobą do Polski a zwycięzca wygra podróż do Polski o tematyce, którą sam wybrał.

Na stronie POT stworzone zostaną artykuły na temat każdego regionu z opisem nagrody i logami sponsorów. Nasze stowarzyszenie przygotowało specjalny Landing Page w wersji flamandzkiej ponieważ partnerów akcji jest aż dwudziestu jeden.

Dodatkowo zdjęcie Warszawy pojawi się na podkładkach w restauracjach sieci „Beach”. Jest to nowa oferta firmy, pozwalająca na bardzo dokładną geolokalizację reklamy. Zakłada dystrybucję podkładek wyłącznie w lokalach znajdujących się w kurortach nadmorskich belgijskiego wybrzeża w okresie letnim. Dzięki takiemu rozwiązaniu, podkładki dystrybuowane będą dokładnie na tej samej trasie, po której przemieszcza się tramwaj.

 

Promocja poprzez podkładki w restauracjach jest skuteczna z kilku powodów:

– przekaz umieszczony na podkładce jest widoczny średnio przez 38 minut – osoba czekająca na posiłek widzi obraz bezpośrednio przed sobą i to w momencie oczekiwania, czyli wtedy kiedy jeszcze nie jest rozproszona posiłkiem.

– przekaz trafia do osób aktywnych, stołujących się poza domem, lubiących zmiany i miłe spędzanie czasu. Takie osoby podczas wakacji skłonne są wydać duże kwoty na przyjemności i atrakcje.

– przekaz trafia do odbiorcy w pozytywnych okolicznościach – większość osób udających się do restauracji w czasie urlopu jest w dobrym nastroju, co zwiększa przyswajanie przekazu.

– długi czas ekspozycji pozwala na przekazanie bardziej złożonych treści. Jest to rozwiązanie, które idealnie pasuje do założeń kampanii realizowanej przez ZOPOT, w której promowana jest Polska, kilka destynacji – w tym Warszawa – i kilka rodzajów turystyki oraz konkurs na stronie ZOPOT. Zamieszczony na podkładce QR kod pozwala na łatwy dostęp do konkursu a czas związany z oczekiwaniem na posiłek pozwala na bezpośrednie uczestnictwo w konkursie.

Jednocześnie gwarancja oglądalności reklamy jest maksymalna: Guido gwarantuje dystrybucje wszystkich wyprodukowanych podkładek. Oznacza to, że każda podkładka trafi do odbiorcy, który będzie miał średnio 38 minut aby ją obejrzeć.

Grupą docelową projektu są Flamandowie i turyści przebywający na wybrzeżu, które jest ulubioną destynacją wakacyjną Belgów. Podczas wakacji nadmorskie deptaki, plaże, kawiarnie, bary i restauracje są dosłownie oblegane przez turystów, zarówno tych spędzających nad morzem dłuższy urlop, jak i turystów jednodniowych, masowo przybywających na wybrzeże w weekendy.

Kampania realizowana na belgijskim wybrzeżu w okresie letnim gwarantuje bardzo duże zasięgi. Rocznie wybrzeże odwiedza średnio 17 milionów turystów jednodniowych a w samym sezonie letnim (lipiec-sierpień) przebywa tu około 7 milionów turystów z całej Belgii, także z Walonii. Wśród odwiedzających jest także wielu Niemców i Holendrów.  Wzdłuż całego wybrzeża biegnie ścieżka rowerowa, co powoduje że jest to też ulubione miejsce rowerzystów. Przez cały lipiec i sierpień panuje tu ogromny tłok i ruch, dzięki czemu reklama dociera do ogromnej liczby zróżnicowanej publiczności. Wybrzeże jest też prestiżową destynacją i jak twierdzi ZOPOT reklama w eleganckich kurortach oddziałuje na wyobraźnię, budując prestiż promowanych produktów czy destynacji.

Szacujemy, że kampania dotrze do kilku milionów odbiorców.

Zwycięzca konkursu będzie jeden i wybierze jedną nagrodę więc możliwe że nagrody z Warszawy nie zostaną wykorzystane, ale reklama Warszawy i partnerów widoczna będzie przez cały czas trwania konkursu czyli od 6 czerwca do 28 sierpnia 2023 roku.

Link do landing page  warszawskich partnerów akcji – https://www.polen.travel/nl-be/ik-ga-naar-polen